SKŁADOWE ZDROWEGO DŁUGIEGO ŻYCIA

„Średnia długość życia mężczyzn w Polsce wydłużyła się w ub. roku o 0,7 roku, do 73,8 roku, a kobiet o 0,5 roku, do 81,6 roku”. To jest wiadomość mało optymistyczna – moim zdaniem – bo do 115 lat nawet od 80-tki to jeszcze spory kawałek. 🙂 Moja mama ma prawie 74 lata i jeszcze 2 lata temu wciąż marudziła, że jest w „wieku poborowym”. Niestety mamy świadomość, że 100 lat to długość życia, która jest wyjątkiem potwierdzającym regułę, że większość żyje krócej, znacząco krócej.
                       Przepisów na długowieczność jest sporo. Większość z nich opiera się na dwóch filarach: a) zdrowe odżywianie
b) aktywność fizyczna ( i tutaj mówi się o jodze, odmładzających ćwiczeniach tybetańskich, itp.)
…. i praktycznie na tym koniec. 🙂
             Zgadzam się, że zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna są istotne, uważam jednak, że jest to zaledwie 20% tego, co potrzeba, by ciało fizyczne, umysł i emocje utrzymać w dobrej kondycji przez wiele lat..

               Najpierw należy zmienić przekonania na poziomie rdzenia, genetycznym i historycznym, czasem też na poziomie duszy dotyczące starości, długości i jakości ludzkiego życia powyżej 60-tki...

Akceptacja siebie i nieustający proces odzyskiwania swojej energii z relacji – to też ważny element warunkujący jakość i długość naszego życia
Aktywacja chromosomów młodości i witalności oraz zmiana genetycznych programów starzenia się to kolejny element istotny w procesie detoksykacji i odnowy organizmu, zwiększający ponadto odporność na toksyny, szkodliwe składniki w pożywieniu i w powietrzu.
Kundalini – uruchomienie i rozwój, ciągła praca z poszerzaniem kanałów energetycznych i oczyszczanie czakr – to podstawa długiego i zdrowego życia. Są różne metody. Od dwóch lat pracuję starohinduską techniką oddechową ananda mandala.

Ale zacznijmy  od tego, co najprostsze:

1. Wyrzuć ze swojego jadłospisu biały cukier, białą sól i olej rzepakowy.  W ich miejsce wprowadź na stałe cukier trzcinowy i miód, sól himalajską i sól czarną kala namak oraz oliwę z pestek winogron (albo inną, ja za oliwą z oliwek nie przepadam, bo jest zbyt intensywna w smaku), do sałatek dodawaj olej z pestek dyni lub olej sezamowy – świetnie pachną i smakują, a przy tym są zdrowe.
Tyle można zrobić natychmiast i bez wysiłku.
2. Warzywa i jarzyny są najlepsze od rolnika z sąsiedztwa lub z własnego ogródka, w ostateczności z targu.
3. Bezwzględnie i natychmiastowo wprowadź do każdego dnia przynajmniej pół godziny relaksu – jeśli stosujesz jakąś technikę relaksacyjną to super!, jeśli nie – po prostu odpoczywaj tak, by poczuć rozluźnienie ciała. Pamiętaj też o zbawiennym działaniu drzemki w ciągu dnia. Winston Churchill mawiał, że drzemka w ciągu dnia to darowanie sobie dwóch dni w jednym. 🙂
3. Pij dużo wody w ciągu dnia.
To są podstawy, bo usuwając to, co mocno szkodzi i utrudnia życie w zdrowiu, łatwiej osiągać wyniki już z bardzo konkretnymi i ukierunkowanymi na cel działaniami, które możesz poznać na warsztacie Projekt 115+, na który Cię serdecznie zapraszam.

Dodaj komentarz